Solució a l’hora de buscar aparcament

Un dels principals problemes que es troba tothom qui viu en una ciutat és la de buscar/trobar aparcament “gratis”. Ho poso entre cometes perquè últimament un servidor ha hagut de pagar 2 multes d’estacionament, una d’elles amb grua, i 2 reparacions de retrovisors, amb la qual cosa potser m’hagués sortit més a compte llogar un aparcament…

Sí, cada vegada es fa més difícil aparcar, i més quan el “teu” Ajuntament decideix pintar de color blau certes línies de l’asfalt, on ningú amb 2 dits de front ho hagués fet…

Quan vaig veure per primera vegada als aparcaments de, per exemple, grans centres comercials el sistema làser de detecció d’obstacles implementat per tal de detectar si hi havia o no un cotxe aparcat, vaig pensar que era una molt bona solució per evitar perdre temps.

Alguna vegada buscant aparcament (quan ja portava mitja hora dins el cotxe extasiat) m’havia passat pel cap que aquest sistema es podria aplicar als carrers de tota una ciutat, però me’l treia ràpidament del cap al pensar que seria totalment inviable. Una línia de làsers (o el sistema que sigui) per sota de tot arreu on hi pot haver un aparcament pot comportar aixecar l’asfalt de tota una ciutat!

Doncs bé, uns estudiants de Barcelona (UAB) resulta que ho estan investigant. El sistema es diu XALOC: “Xarxes de sensors per a la gestió d?Aparcaments púbics i localització” i ves per on, ja ho estan posant en marxa. No calen cables subterranis, tant sols un sensor i un emissor wifi per aparcament. Cada un costa 170?, però tenint en compte la quantitat de temps, combustible i paciència que estalvia, ho trobo irrisori per qualsevol Ajuntament amb seny.

A més amb l’aparició dels Smart-Phones la cosa es posa interessant, ja que en tot moment podràs veure on hi ha aparcament, i així estalviar-te un temps preciós buscant.

A veure quan ho veiem per Girona 😉

Més informació: http://www.elwebdesants.com/2010/07/inventen-un-navegador-per-localitzar.html

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *